Brev:
Min tykke baby
4. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Min tykke baby
Hej Helen
Mange tak for dine svar omkring søvn. Det er blevet meget bedre med Fias søvn takket være dine gode råd og så lidt arbejde fra os:)
Min spørgsmål nu handler om vægt. Min store datter er et lille myr og min yngste er en kæmpe baby:). Viktoria på 10år var stor da hun blev født, men blev så næsten aldrig ret meget større. I hvertfald går det langsomt. I perioder har jeg sammen med lægen været lidt bekymret, men lige nu er hun en sund pige der spiser alt, dyrker meget sport og vokser lidt indimellem:).
Med Fia er det anderledes (Fias far er også en anden:)). Hun var 3340g da hun blev født, en uge over tid. Hun så ud som om hun havde tabt sig lidt da hun kom ud. Hun har også altid været et meget meget sultent barn der har spist til hun gylpede og fik ondt i maven. Det er lidt som om hun ikke har en stopklods. Jeg har tænkt om hun kan have sultet inde i min mave og derfor var meget sulten i starten? I dag er hun 10,2 kg og en kæmpe basse med ridebukselår og deller alle vegne. Hun er selvfølgelig lige til at spise:)
Men jeg bekymrer mig lidt for om hun kan blive for stor. Jeg ved godt at babyer gerne må være tykke. Hun spiser 4 ske måltider om dagen. 2 med grød og 2 med mos. Smager rugbrødshapsere og vores mad. Forsøger sig med en smule mælk. Hun er glad for mad men er blevet lidt bedre til at stoppe igen når hun er mæt. Jeg sørger for at hun spiser langsomt så hun kan mærke når hun er mæt. Hun får mad i hånden så hun selv spiser og hun er begyndt at samle små stykker kartoflel osv op.
Jeg ammer 5 gange i døgnet og går og tager mig sammen til at skære en amning væk. Hun er ikke så god til at drikke vand af kop.
Hun kravler og bevæger sig meget. Selvom om natten kravler hun i søvne:).
Min spørgsmål er: Skal jeg droppe at komme smør/olie i hendes grød? Skal jeg tilbyde letmælk istedet for sødmælk? Eller skal jeg droppe at bekymre mig:)?
Vi har diabetes i familien. Min mand og jeg er begge normalvægtige men har tidligere haft problemer med overvægt.
Venlig hilsen
Anne